diumenge, 6 de desembre del 2015

BALADA DEL NEN SOTERRAT



BALADA  DEL NEN  SOTERRAT



A vegades sento el desig amagat

de viure en una obra d’en Sam Shepard,

estaria bé…

i asseure’m al balancí,

en aquella casa a les enfores,

al bellmig d’un jardí

tanmateix  esbotzat,

on sovintegen les falgueres

amb el pànic conseqüentment aturat

darrere el porxo,

rera el barri perdut,

a la vora d’aquell nen soterrat…

a la vora del suburbi,

més enllà de l’extrem sud…

i jo…que vaig i vinc,

balandrejant…

amb el viso desangelat

quallat de flors

que llisquen distretament,

pels derroters de l’estampat,

sense gosar evocar

les faldilles que altre temps,

deuen haver ornat,

fins arribar al meu vestit

…tant   desgastat…,

des de els genolls

extremadament bruns,

fins a les botes

de cordons deslligats,

envoltant uns peus que bateguen,

malgrat la resta de mi mateixa,

només per la inèrcia

reivindicativa

de l’extrem sud,

allà a les enfores,

submergida en el va i bé

de l’ala dura de les roses,

els miols de masses gats,

 la veu trencada de Tom Waits…

Carmina Ral

divendres, 4 de desembre del 2015

TRENCO MAONS




TRENCO  MAONS

entre vestigis,
d’un mirall
també esquinçat,
entretenir-me
en conjurar,
es només la forma de reconstruir
les mínimes engrunes,
però un glue  massa bàrat
ho impedeix…i…creixen,
com imperceptibles prismes
d’aigua,
ajusticiant papallones,
amb la llàgrima que penja
com l’esbós d’una forca.


Carmina Ral


LA PIEDRA



LA  PIEDRA

Voy a encerrar :

los guiños,
las caricias,
las salivas,                                       

como un animal cercado,
entre la masa granítica,
del pedregal.

Voy a cerrar los ojos,
para  comprender,
que me enfrento
a las raices del oprobio,
si levanto la mirada
de la piel.

Voy a encerrar en ella
el encaje de las olas,
que mordian entonces,
creo recordar,
mis párvulos pies,
morenos,
para apresurar,
el tiempo desahuciado...
detenido  en atrapar:
las dunas,
las palmeras,
los camellos,
con los que adquirir
las habitaciones
de mi inocencia,
piel de niña
a medio terminar...
en aquellas tardes
en que aún jugaba,
a cubrirse de arena,
todo por retar
al miedo extasiado,
despeinando poros,
rosas extraviadas,
entre  el aroma,
de las flores del mar.

La voz de mi madre,
precediendo,dulce,
desde el vientre,
creo recordar...
mis lenguas,
mi respiración,
mis manos,
mi estómago,
mis huellas desnudas...
las uñas del tirano
al arrancar,
quebrantando las velas
de la sencilla balsa,
con la que ya no podré
navegar,
lejos de la tierra ,
que ahora se espesa,
como una matriz,
casi familiar,
atrapando mi cuerpo,
breve,
enamorado
en el querer esbozar
el susurro que retorna,
en el eco afilado
del céfiro angular.
Voy a encerrar la eternidad
del instante,
en el latido de arterias,
apresada
en el espacio que no hay,
a cámara lenta...
para sentir acercar
en la feroz arista,
la primera piedra,
la que ha sabido impactar,
en las razones de mi locura,
por la que has venido
 a arrebatar :
el velo del dolor,
entre la cordura,
que al fin ansía,
después de esperar,
la fugaz estrella,
 estrepitosa,
perdida entre mis ojos,
allí donde no quería,
evocar
la luna sagrada
 de la sentencia,
los ojos bañados,
lagrimas...
 del manto  cenital.

Y en el dolor atroz,
atracado en los muelles
del desvario abismal,
me pierdo...
entre las huellas
del gigante,
que tantea, ciego,
mi fragilidad.


-© Carmina Ral 2016

dijous, 3 de desembre del 2015

Nota de prensa sobre l'últim llibre de Carmina Ral

"LA SANGRE DEL TRITÓN" Ed. mundo palabra

 

 

 

 

 

 



FOTOGRAFIA

Cuando quieres beberte,

complacida,

el aroma preciado de los días,

y se han dado la vuelta,

sutilmente,

para no beber del néctar

de tu huida,

te presentas erguida

de razones

prepotentes,

 para organizarte

en la selva presente confundida,

y el muro que traspasas,

explicado

en  el negativo
de la fotografía



Carmina Ral     


INTANGIBLE

Habita l’altre bosc…

una respiració pregona,

com l’escalfor salvatge,

retingut el batec…,

per no esmicolar

l’instant intangible

que clou la bellesa,

i que no gosaríem

despertar del gel,

ni de la saviesa

adormida a les branques,

en la llunyania d’un temps

quan desprèn

l’objecte impossible d’encisar,

que es vessa,

en el rastre perfecte

del cigne silent.

 Carmina Ral